رفقای خوب

دوستی ؟ بله ، لطفا

رفقای خوب

دوستی ؟ بله ، لطفا

شارون تیت

  چند روز پیش چند تا عکس دلخراش از یکی از دوستام به دستم رسید که میذارم اینجا ، البته بعد از یکی دو هفته پست نذاشتن به خاطر تنبلی. امیدوارم انرژی اش بیاد و بیشتر پست بذاریم.

و اینکه واقعا دیدن این عکس ها سخته ، به خصوص اگه عشق پولانسکی باشین. برای من که خیلی سخت بود.


شارون تیت


  

  

روز فاجعه،خانه پولانسکی


خانواده ی چارلز منسون

You know, we always called each other good fellas


Henry Hill: You know, we always called each other good fellas. Like you said to, uh, somebody, :You're gonna like this guy. He's all right. He's a good fella. He's one of us.: You understand? We were good fellas. Wiseguys. But Jimmy and I could never be made because we had Irish blood. It didn't even matter that my mother was Sicilian. To become a member of a crew you've got to be one hundred per cent Italian so they can trace all your relatives back to the old country. See, it's the highest honor they can give you. It means you belong to a family and crew. It means that nobody can fuck around with you. It also means you could fuck around with anybody just as long as they aren't also a member. It's like a license to steal. It's a license to do anything. As far as Jimmy was concerned with Tommy being made, it was like we were all being made. We would now have one of our own as a member

Goodfellas  Martin Scorsese 

یک فیلم بامزه راجع به شایعات !

فیلم Easy-A فیلمی بود که خیلی ها منتظرش بودن ، از عشق فیلم ها بگیرین تا حتی خیلی از منتقد ها ، فیلم یک کمدیه بسیار بامزه است راجع به یک دختر بسیار مهربون و فداکار که برای اینکه به دیگران کمک کنه خودش درگیر یکسری شایعات جنسی می کنه و باقی ماجرا که خودتون باید ببینید .



با پیشرفت سریع تکنولوژی ، این تاثیر و جریان کاملا به استخون بندیه داستان و فیلم نامه های خیلی از فیلم های جدید رسوخ کرده و البته این طبیعیه ، برای مثال ، " الیو " برای رهایی از دست شایعاتی که مثل برق و باد سریع همه جا پخش می شن تصمیم می گیره که حقایق رو در سایتی به صورت انلاین پخش کنه که همون اول فیلم این قضیه شروع می شه و ما درگیر روایت الیو از ماجراها می شیم .


چیزی که الان خیلی در فیلم های این مدلی دیده میشه خونواده هایی بشدت روشنفکر و نزدیک به فانتزیست .


برای مثال فیلم بسیار موفق و محبوب " جونو " که الن پیج یک بازیه بی نظیر در اون داشت ، خونواده اش رو یادتون هست ؟ یادمه اون موقع توی خیلی از سایت ها و انجمن های فیلم راجع به این مساله بحث میشد که همچین خونواده ای خیلی خالی بندیه و نزدیک به واقعیت نیست !

البته از اون موقع تا الان کلی این تعصب کم رنگ تر شده و بیننده ها کم کم باور کرده اند ، در ایران باز خب به خاطر فرهنگی که داره این تعصب بسیار شدیدتره ، اما در دید کلی و جهانی در نظر بگیریم هم این خونواده ها زیاد نزدیک به واقعیت نیستند !


لازمه ی همچین فیلم هایی همچین خونواده هایی هم هست ، طوری که فیلم به فیلم خونواده ها ریلکس تر می شند ، تا جایی پیش می رند که بعضی تصمیماتشون برای بیننده اعصاب خورد کن میشه !


به هر حال این ها باعث نمیشه که فیلم ، تماشایی نباشه ، بلکه همین ها قضایا تبدیل شده به یکی از فاکتور های اصلی فیلم های این مدلی .


* فیلم ، فیلم تماشایی و جذابی هست که یک " اما استون " بشدت گرم و دوست داشتنی داره که تا مرز ستاره در این فیلم پیش رفته ؛ احتمال خیلی زیاد فیلم میره برای گلدن گلاب بهترین فیلم کمدی or موزیکال امسال ، جایزه ای که سال پیش فیلم " خماری " گرفت .


هیپنوتیزم میا فاروو !


امروز از جایی برگشتم به خونه ، اما پشت در موندم و هیچکسی نبود ، کلید هم نداشتم حالا ، تا زنگ زدم برام کلید بفرستن یک نیم ساعتی طول کشید ، نیم ساعتی که هی از اینور به اونور می رفتم و از اونور به اونورتر ، گذشت و گذشت ، ثابت سر چهارراه ایستاده بودم ، گویی هیپنوتیزم شده بودم و چند دقیقه ای متوجه گذر زمان نشدم ، تا به خودم اومدم و بفهمم جریان از چه قراره ، دیدم که لالایی - میا فاروو زیر لبانم رفته ، جاودانه لالایی تاریخ سینمای دنیا ، یک لالایی هیپنوتزیم کننده ، یک لالایی که خودش یک دنیاست ! ، یک لالایی که در شاهکار پولانسکی شنیده میشه ، " بچه ی رزمری " . لالایی های زیادی در فیلم ها شنیده ام ، بخصوص در فیلم فوق العاده ی " هزار توی پن " ، که ان هم از بهترین لالایی های تاریخ سینماست و مسحور کننده است ، اما این لالایی که میا فاروو می خواند ، دنیایی از راز  و رمز ، عشق و محبت و ... ، فقط باید شنیدش ، بعضی قطعه ها هستند که به معنای کلمه آدم رو از اونجایی که هستند جدا می کنند ، حالا آوای پرنده ای ، صدای آبشاری یا موسیقی های جاودانه ی موزارت و خیلی چیزهای دیگه ، " لالایی " بچه رزمری ، ماورایی عمل می کنه ، شاید حتی جایگاهی جداگانه از این قطعه هایی که گفتم داشته باشه .

این لالایی رو می تونید از اینجا دانلود کنید .

Un Prophete

 این قاب رو هم دلم نیومد نذارم:




  و یک چیز جالب. این عکس از تیتراژ "مستاجر" شاهکار رومن پولانسکی. اسم ژاک اودیار رو میتوینید جای دستیار تدوین ببینید: